آخرین ترانه ی باران

هیچ کس تردامن نیست ـ دیگران می پوشند ومابرآفتاب نهاده ایم ـ شمس تبریزی

آخرین ترانه ی باران

هیچ کس تردامن نیست ـ دیگران می پوشند ومابرآفتاب نهاده ایم ـ شمس تبریزی

درآستانه رویش وجوانه زدن (سالگرد) ورق آخرین ترانه ی باران.سهیک

بگذارسربه سینه من تا که بشنوی

آهنگ اشتیاق دلی درد مند را

 

شاید که بیش ازاین نپسندی به کارعشق

آزاراین رمیده ی سردرکمند را

 

بگذارسربه سینه من…تابگویمت:

اندوه چیست؟…عشق کدام است؟…غم کجاست؟…… (فریدون مشیری)

 

دوستان خوب و نازنینم سالی که رفت درهمین نزدیکی ها بود که به دلایلی که بیشتردوستانم می دانند این دفتررا گشودم .هدف من از اینگونه تلاش تازه ایجادپیوند با جوانان هم میهنم بودکه در دشوارترین شرایط اجتماعی ممکن شگفت زده و پریشان نوعی زندگی راپشت سر می گذارند که نه می توانندآنرادرک و تحمل نمایند و نه آنگونه که باید ازرمزوراز چگونگی شکل گیری وبوجودآمدن این دوران دهشت زاآگاهی کامل دارند واینها دلیل جوانه زدن دفترآخرین ترانه ی باران شدند.دفتری که تلاش داردفریادگرزمزمه های بی وقفه باران باشد واین ممکن نیست مگربا همگامی شمایاران

 

دردرازای این سال با دوستان بسیاری آشناشدم برخی که تاب دلشوره ها و نگرانی هاوعشق ورزیدن وها و درمجموع تحمل واژه های مرا داشتند رفیقانن ماندی شدند وبرخی هم که دردرک هدف وانگیزه من بیشترتامل و تعمق کردند کمی دیرتربه ژرفنای درون من راه یافتند*اگرچه من هم چنان آنها رایکسان دوست داشته و درزمره دوستان خودبه شمارمی آورم که بقول شاعر......مراعهد یست با جانان که تا جان دربدن دارم.......

بجاست تا دراین جا به نام همه دوستانم ازایتدا اشاره نموده ومراتب سپاسگزاری ام را به جملگی آنها عاشقانه ابراز نمایم.

 

نخستین کسی که مرادرباورکردوشناخت پرستوی نازنین(یاس سفید) بود و سپس یوکابد عزیز وبعد دوستان با احساسی چون شباهنگ گرامی(حدیث دل) ومریم نازنین(لحظه های کاغذی) وعادی (مسیح) گرامی که ازاودرس صبوری ومدارا یادگرفتم جملگی به کلبه کوچکم آمدند ومراموردتشویق قراردادند ورضای نازنینم(شکوه) که بکمک من شتافت وبرایم قالبی دلخواه طراحی کرد..........سپاسگزارم.

 

اکنون شرایط با ابتدای شروع تفاوت های بسیارکرده  واین خامه نه چندان توانا موفق شده برای خودش خانه ای اگرچه نه چندان دلچسب (ازجهت فرم) ولی گرم وامن مهیا کند و افتخاردوستی با کسانی را پیدا نماید که با بیشترین آنها به  تفاهم وفصول مشترک فکری رسیده است واین برای سهیک نقطه روشنی است که او درراه رسیدن به هدف پایدارترومصصم ترنموده است.

 

دراین جا لازم است ازدوستان وفاداری که عاشقانه وبی بهانه آنهارا دوست می دارم نام برده و مراتب سپاسگزاری وامتنان خودرا ابراز نمایم که من با کلام سرشارازمهرودوستی آنها نفس می کشم وزندگی می کنم.....دوستتا ن می دارم......بی بهانه و بسیار.

 

پری دخت نازنینم(واگویه ها) * قاصدک مهربان(پیام رسان عاشق)* صبای سرشارازاحساس(سکوت کوچ)* سبا(ملکه شوروفریاد)*بنفشه نازنین(سرشارازمهربانی)* حاجیه نازنین (جوان سرشارازنیرو) لابراتوارعلوم * شباهنگ عزیزم (بانوی عشق) زهره گرامی(آگاهی رسان عاشق)*نیوشای سخن(دلواپس عشق)*شاهین سرایشگرتوانا(قفس تنهایی)* عادی (مسیح نازنین ) یحیی (تلاشگری عاشق) رزصحرا* هانا جان(سکوت ابدی)* رعنا(پیکارگری پرشور) مسافرشب* اندیشه(روشن وآگاه) اندیشه های من* شازده خانم(آگاه و سرشازازشوق)* وجواد نازنین(ازسایه روشنابرویم) و آرش (مثل درخت درشب باران)*پرستو(یاس سفید)*عسل ومادمازل و گلدونه و پرند و خاطره وترانه ودیوانه وشاپرک ومهشید ونیلوفروآزیتا ورضا وسربدار و هادی یاور وسزارونازنین واشکمهروبانوی اردیبهشت وساینا ورویاو……..همه آنهایی که دراحساس وشوق وشورمن جاری شده اند.

 

دوستان خوبم بیائید عاشقانه دست در دست هم بگذاریم و هم دل وهمگام مشتاقانه درراه مبازره برای آزادی هم میهنان دربندمان که بجرم دگراندیشی دردشوارترین شرایط ممکن درزندان بسرمی برند هریک به اندازه توان خودکوشش نمائیم...

امیرحشمت ساران - احمدباطبی-ارژنگ داوودی-بهرورجاویدتهرانی- فرزادحمیدی -اسدشقاقی- یاسرمحمدی- حجت زمانی -منصوراصانلو-مصطفی جوکار- ولی فیض مهدوی- مهردادلهراسبی -سعید ماسوری-حشمت طبرزدی- پیمان پیران- وووو......را آزادکنید.

 

ابردل گیرشبانگاهانم………..من پراززمزمه ی بارانم…….دیریا زودشبی یا صبحی…..بی گمان می بارم....من پرازوسوسه ی بارانم

 

نظرات 32 + ارسال نظر
سارا 22 - دی‌ماه - 1384 ساعت 02:10 ب.ظ http://setareman.blogsky.com

سلام وبلاگ خوبی دارین امیدوارم موفق باشی به من هم سر بزنید.
سارا

امین خسروی 22 - دی‌ماه - 1384 ساعت 02:29 ب.ظ http://hobot.blogsky.com

و این جا درد بودن هنوز هبوط را به یاد ما نیاورده است... سلام دوست عزیز.....لطفا اسمتون رو کامل برام بفرستید تا لینکتون رو بر سر در هبوط آویزان کنم... یا علی

بنفشه 22 - دی‌ماه - 1384 ساعت 04:33 ب.ظ http://banafsheh192.blogfa.com/

تولدوب لاگتان را با یک دنیا امید و شادی تبریک میگویم.و بر پا بودنتان اول به خاطر وجود خودتان و بعد راهتان و اخر دوستانتان که یکی از انها من باشم را از همون خدایی که به درگاهش نیایش کردین که خدای من نیز هست میخواهم.دوستی با شما دری به دنیای جدید است که شاید برای کسانی که به دنبال تاز های ارتباط و دوستی و انتقال دانسته ها هستند بسیار قشنگ و جذاب باشد. بی بهانه دوستتان دارم.

جواد 22 - دی‌ماه - 1384 ساعت 06:14 ب.ظ

جواد 22 - دی‌ماه - 1384 ساعت 06:20 ب.ظ http://www.sayeh-roshan.blogfa.com

دوباره سلام دوست من
دلم برات تنگ شده....
خیلی دوست دارم بازم ببینمت..
از اینکه به من سر میزنی ممونم
راستی..
دوست دارم با ــ سپنتا ــ رابطه داشته باشم
اگه میشناسیش منو بهش معرفی کن
ممنون میشم

بدرود........ سایه روشن

شازده خانوم 22 - دی‌ماه - 1384 ساعت 06:42 ب.ظ http://shazdekhanoom.blogsky.com

آقا هربار مارو کلی شرمنده میکنید.ما هم شمارو کلی دوست داریم.تولد وبالگتون مبارک ....گویا با وبلاگ من همسن هستند.

فرشته مهر 22 - دی‌ماه - 1384 ساعت 07:23 ب.ظ http://hamdele-aghaghiha.persianblog.com

خیلی مهشر و خیلی زیبا نوشتید
ما هم همه شما را دوست داریم
از پیام پر مهرتان سپاسگذارم
امیدوارم انقدر شایسته باشم که شما به من لطف دارید
تارنگار شما بسیار دلچسب هم هست
اگر خواستید من می توانم دراینترنت به دنبال زمینه و background برای تارنگارتان باشم

فرشته مهر 22 - دی‌ماه - 1384 ساعت 07:24 ب.ظ http://hamdele-aghaghiha.persianblog.com

با همین بک گراند مشکی هم تارنگارتان پر بار و دوست داشتنیست

پرند* 22 - دی‌ماه - 1384 ساعت 09:05 ب.ظ http://www.sahar66.blogfa.com

سهیک نازنین سلام
خوبی؟
سالگرد زایش دفتر ترانه باران را تبریک می گویم
امیدوارم سالهای سال
همچنان عاشقانه بنویسی وما یادبگیریم

موفق وبهروزباشی

قاصدک 22 - دی‌ماه - 1384 ساعت 09:15 ب.ظ http://payizan.blogsky.com

سلام سهیک جان
خوبین؟
تبریک می گم مبارکه:)
امیدوارم همیشه موفق باشید
شما به من لطف دارین ممنون:)
آدرستون برام اشتباه گذاشته بودین فکر کردم از اینجا رفتین :)
شاد باشین

قاصدک 22 - دی‌ماه - 1384 ساعت 09:24 ب.ظ

راستی سهیک جان میخواستم بهتون بگم همه اش یادم می رفت یه لطفی می کنین من آی دیم رو عوض کردم می شه آی دیتون برام بذارین تا ادتون کنم؟:)

پریدخت 22 - دی‌ماه - 1384 ساعت 10:47 ب.ظ http://pary.blogsky.com

سلام بر اولین و آخرین ترانه ی دلنشین باران

تبریک می گم
سالروز بازگشایی این دفتر پربار و دوست داشتنی رو که همیشه دغدغه های جوونا رو با کلامی زیبا و آهنگین و با ترنمی عمیق و دلنشین فریاد کرده
٪*٪*٪*٪*٪*٪*٪*٪*٪*٪*٪*٪*٪*٪*٪*٪*
وقتی بـه داستـان نگاه تـو مـی رسم
یک باره شعر وارد تمثیل می شود
ای عـابر بزرگ که با گام هـای تو
از انـتظار پنجره تجلـیل می شود
تا کی سکوت و خلوت این کوچه های سرد
بر چشم های پنجره تحمیل می شود؟
بی شک شبی به پای غزل های چـشم تو
بـازار وزن و قـافیه تعطـیل می شود ...
٪*٪*٪*٪*٪*٪*٪*٪*٪*٪*٪*٪*٪*٪*٪*٪*
خیلی خوب به یاد دارم اولین کامنتی رو که سال پیش بسیار هوشمندانه و سرشار از محبت واسم نوشته بودین ...

همیشه تندرست و مستدام باشین .

شباهنگ 23 - دی‌ماه - 1384 ساعت 01:45 ق.ظ

سلام بر جوانه سبز سرزمین باران ( سهیک گرامی)

من هم به نوبه خودم تبریک میگم سالروز میلاد سرزمین باران رو. و امیدوارم که هیچ گاه گرد ملال بر آن ننشیند. و قلمت پیوسته پر تپش باد

دلت پیوسته پر فروغ به نور مهر

دری به سوی نگاه 23 - دی‌ماه - 1384 ساعت 10:53 ق.ظ http://daribesoooynegah.blogfa.com/

با سلام و تبریک سالگرد وبلاگ زیبایتان
در پاسخ به پاسخ شما باید بگم
نظر شما نابودی حکومتهای دینی در اروپا در 400 سال قبل باید بگم
دین اونها مسحیت بود اونم از توع تحریف شده !!!!
هیچوقت قابل مقایسه با دین اسلام یک دین کامل هست نمی باشد
دینت اسلام تنها منحصر به عبادت و راز نیاز نیست بلکه
دربرگیرنده تمام ابعاد زندگی انسان است چه ازنظر روابط اجتماعی و چه از نظر اقتصادی
و همین هستند در برخورد باهم اجتماع را می سازند آیا اقیانوسئ جز تجمع قطر های کوچک آب است
به نظر من دیدگاه شما بیشتر شیبه کمونیستها میباشد
چون با مالکیت خصوصی مخالفیت و اختلافهای طبقاتی
این نظریه رو الان باید تو موزه های تاریخ دنبالش رفت نظریه ای که باعث عقب ماندگی
شرق نسبت به غرب شد و باعث پدید آمدن نظام تک قطبی آمریکا شد
من کلا با نظر شما مخالفم نظریه سرمایه داری اگرچه از نظر اخلاقی درست نیست
باعث فقیر تر شدن فقرا و پولدارتر شدن ثروتمندان میشود اما رونق اقتصادی در کل کشور را باعث میشود
این نظریه الان در کشورهای کمونیستی سابق داره اجرا میشه و کشور خودمان اگر چه دایه اسلام خواهی را
سر میدهیم داریم طبق اون پیش میرویم
و مالکیت خصوصی یکی از اساس توسعه است چون هیچ سرمایه داری در جایی که نداند مالکیت در دست اوست سرمایه گذاری نمیکند
در باره مالیات باید بگم نباید با خمس زکات قاطی کرد بعضی از کشورهای اروپایی تا 90 درصد درامد دولتشان از مالیات است ایا در ایران به 40 درصد میرسد؟؟
فساد زایده عوامل مختلفی از جمله نارسایی قوانین
عدم حسن اجرای قوانین موجود و عدم کارایی مدیریتی و مهمتر ا زهمه زیاد خواهی ما انسانهاست

صبا 23 - دی‌ماه - 1384 ساعت 12:15 ب.ظ

قلمت جاودان بزرگ جاودانه...
امیدوارم سالهای سال قلم بزنی و با کلام ژرفت این من هیچ را از این هیچی برهانی....

و ببار....بر لبان خشک این بی عشقان.....
ببار....
بزرگ ماندنی...

هانا 23 - دی‌ماه - 1384 ساعت 10:31 ب.ظ http://www.sokooot.blogsky.com

سلام مهربونم.زمان از ذهنم پاک شده.نمیدونم امروز چند دی هستیم اما میدونم که به این جشن قشنگت خیلی دیر رسیدم.اما باز هم امیدوارم تبریک من بتونه گوشهی کوچکی از شادیهات رو بگیره.امیدوارم این انید برای زندگی من سالیان شال ادامه داشته باشه.اما من کم کم دیگه رفتنیم.
دوستت دارم عزیزکم
شاد.. پیروز.......((عاشق))

ترانه 24 - دی‌ماه - 1384 ساعت 12:21 ق.ظ

سهیک جان با سلامی خوش

تبریک نازنین دوست خوبم
ازتو بسیارآموخته ام
دوستت دارم را
وبه تو می گویم.......ای فریاگر بغض های خموش

دوستت دارم بیش ازآنکه فکرکنی که تو
با کلمات رنگی ات زندگی و شوروشوق تازه دادی

ازاینکه این افتخاررادارم که درشمار دوستان تو باشم
خیلی خوشحالم...امیدوارم لیاقت دوستی باتوبزرگواررا داشته باشم وشما با همین شوروعشق بمانی وبرای ما خستگان و دل شکستگان آهنگ عشق بخوانی

ای آخرین و زیباترین ترانه باران هم چنان برخشکی هایمان ببار
وتازه مان کن

ازبوی گل وسبزه وعشق

همیشه این دفترت گشاده باد

دوستدارهمیشگی تو ....ترانه

فرشته مهر 24 - دی‌ماه - 1384 ساعت 10:26 ق.ظ http://hamdele-aghaghiha.persianblog.com

نازنین سهیک عزیز همه ماو به روز کردم
خوشحال می شوم باز هم در تارنگارم شما را ببینم
اجازه دهید یک ماچِتان کنم:">:">:"> :-*
ما هم غرب زده شده ایم سهیک جان
هر که را دوست داشته باشیم....
اما به حقیقت
نمی دانید چقدر دلم تنگ شده
مدتی سرم مشغول درس هایم شده
الان بیشتر خودم را درگیروبلاگ ها کرده ام بدجوری حا و هوای ایران به سرم زده
بودن در وبلاگ هایتان حسی عجیب به من می دهد
شما همه تان بوی صمیمیتی می دهید که من در خارج از ایران هیییییییییچ جا ان را ندیده ام!

roya 24 - دی‌ماه - 1384 ساعت 12:06 ب.ظ http://www.atrebaharnaranj.persianblog.com/

سلام ... قلمت پر توان ... عمرت جاودان ... موفق باشی ... در پناه حق

بانو 24 - دی‌ماه - 1384 ساعت 02:57 ب.ظ http://banuyeordibehesht.blogfa.com

سلام سهیک عزیز ...... ممنون که بهم سر زدی و ..... چرا آخرین تولد آخرین ترانه باران؟؟؟؟؟؟؟

مسیح 24 - دی‌ماه - 1384 ساعت 03:07 ب.ظ http://aaddee.blogsky.com

سلام دوست من

منم به نوبه ی خود تولد این دفتر مهر رو به تو و خودم تبریک می گم

اگه احساس مسیحو بخوای بدونی اینه که

حس می کنم هیچ کس به اندازه ی سهیک مسیحو دوست نداشته تا حالا و مسیح هم احساس می کنه بیش از همه سهیک رو شناخته و دوستش داشته

همه ی ما از بدو تولد

هم استادیم و هم شاگرد

همون قدر که تو می تونی از یه کودک شش ماهه بیاموزی

علامه ترین دانشمندان دوران هم می تونن پای مکتب تو بنشینن

...

از ابراز لطفی که در وبلاگ عادی به این حقیر داشتی ممنون و شرمنده هستم

بی ریا بگم ؟؟؟

اشک مسیحو بعد از مدتها در آوردی

الان نمی تونم چیز زیادی بنویسم

ولی کاش لیاقت اون همه محبتت رو داشتم

...

سربلند بمونی و ایرونی

چکاوک شکسته پر* 24 - دی‌ماه - 1384 ساعت 09:19 ب.ظ http://www.talashgar.blogsky.com

سهیک جان درودو تبریک

امیدوارم سالیان سال بمانی وسرودعشق بخوانی

شاگردهمیشگی شما

رسیده ام به ناکجا............مرابخانه ام ببر

بدرود ای وجدان بیدار

مهشید 25 - دی‌ماه - 1384 ساعت 12:32 ق.ظ http://lovelygirls.blogfa.com

سلام سهیک جان از لطفتم ممنون که سر زدی ..... در ضمن تبریکم میگم ... ایشالا که ۱۰۰ سلاله بشه وبلاگت عزیزم ...برات ارزوی موفقیت میکنم
مهشید......

ع.سربدار 25 - دی‌ماه - 1384 ساعت 12:36 ق.ظ http://paradias.blogsky.com

وز دیو دد ملولم و انسانم آرزوست..............

عسل 25 - دی‌ماه - 1384 ساعت 07:08 ق.ظ http://ssevenn.blogsky.com

سلام بر سهیک نازنین ...
به خاطر لطف بیکرانت ممنون ....
تولد وبلاگت هم مبارک امیدوارم تا جایی که توان داری در ادامه راه هدف وبلاگت پیش بری و موفق باشی ...
سبز باشی

مریم 25 - دی‌ماه - 1384 ساعت 07:30 ب.ظ http://lahzeh.blogsky.com

سهیک عزیز و نازنین...
سالگرد وبلاگ پربارتون رو از صمیم قلب تبریک می گم.با آرزوی شادی و خوشبختی همیشگی.
زمزمه هایتان پایدار باد!!

زهره 26 - دی‌ماه - 1384 ساعت 10:41 ق.ظ http://www.zohrehn.blogsky.com/

گرامی میداریم سالگرد تولد آخرین ترانه باران را ...

صبا 26 - دی‌ماه - 1384 ساعت 02:28 ب.ظ

از همه محبتتون ممنونم.......
تا همیشه ی همیشه....


تو گر باشی....پرتو مهر مهمان قلبم می شود.....

رعنا 27 - دی‌ماه - 1384 ساعت 09:04 ب.ظ http://asireshab.blogspot.com

درود بر تو سهیک عزیز چه بگویم بالاتر از این که مهربانی آگاهی وتلاشت را می ستایم ودوست دارم .برایت بهترینها را می خواهم

آریانا 27 - دی‌ماه - 1384 ساعت 09:39 ب.ظ

آریانا 27 - دی‌ماه - 1384 ساعت 09:44 ب.ظ

سهیک گرامی

تبریک به خاطر این دفتردلتنگی ها ونگرانی های عاشقانه ات
دوستی اینجارا نشانم داد...سالهای سال ماندنی باد

وچه خوشحال شدم که تو این چنین برای دوستانت ودوستی بهاقایلی...
موفق وشادباشی

یوکابد 28 - دی‌ماه - 1384 ساعت 01:16 ب.ظ http://youkabed.blogsky.com

سلام
گاهی دیدن حتی یه اسم در جایی که انتظارش نمیرود آدم رو به یه خلسه شیرین میبره . دوست قدیمی و خوبم ممنون که منو به یاد داری و از من به عنوان یک دوست نام بردی من همیشه به وب لاگت سر میزنم واز نوشته هات استفاده میکنم یادمه د ریه همچین روزهایی تو به من گفتی نظرم در مورد نوشتن در وب لاگ چیه یادته و من هم گفتم بنویس و تو نوشتی اون روز شاید فکر نمیکردی به این محبوبیت در بین دوستانت برسی ولی ضمیر پاک و صداقت تو دوستانی رو به تو پیوند زده که هر کدام که تو هم نام بردی برای من یک نماد انسانیت هستند . مثل مسیح که نماد صداقت و راستیه مثل شباهنگ که اسطوره ایمان و پاکیه مثل نیوشای عزیزم که اسطوره و سمبل حقیقی عشق و دوست داشتنه مثل پریدخت که نماد آرامش و زندگیه و مثل خودت که اسطوره تلاش - همت - صبر - و شکیبایی هستی که تونستی عشق به میهن و عشق به هموطن رو به همه ثابت کنی تولد این سرزمین دوستی رو به تو تبریک میگم و امیدوارم ثمره این پشتکار برای تو رستگاری و بهروزی باشه دوست من .
همیشه در کنار تو وتمام دوستان عزیزم خواهم بود و برای همه دعای خیر میکنم . جلال خداوند بر همه خواستاران دوستی وعشق .
یوکابد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد