آخرین ترانه ی باران

هیچ کس تردامن نیست ـ دیگران می پوشند ومابرآفتاب نهاده ایم ـ شمس تبریزی

آخرین ترانه ی باران

هیچ کس تردامن نیست ـ دیگران می پوشند ومابرآفتاب نهاده ایم ـ شمس تبریزی

درگرامی داشت نوروز جشن هویت.......... سهیک

 بهاران خجسته باد.

 

نوروز نامه.......................................... سهیک

 

پی خجسته نوروز باستانی این جشن بزرگ هویت ملی درراه است وبه پابه پای بهارخانم درب خانه های ما را می کوبد تا پیام آوری مقدم سالی دگرباشد.

آتش افروز بر تاریکی ها نور می پاشد و چنگی سرمست از نوروز وبهار در کوچه های غم زده شهر می گردد ومی خواند:::: با این همه غم درخانه دل... اندکی شادی باید که گاه نوروزاست.

 

کم کم سال کهنه می رود تا جای خود را به سال تازه دهد آنهم درآستانه زایش ودگرگونی طبیعت ودرهنگامه نوروز

نو روز تنها یک جشن سالیانه ساده نیست بلکه نمودار ونماینانگر پیشینه تاریخی ماست..

نو روز دژپایدار قوم پارسیان برای نگاهبانی ازخدشه دارشدن هویت ملی دربرابر بیگانگان است.

 

براین سرزمین باستانی تهاجمات بسیاری شده است وتهاجمگران درهنگام نفوذبه این سرزمین آریایی کشتند وسوزاندند وتخریب نمودند وتلاش کردند پیوند مارا با گذشته وپیشینه تاریخی مان بگسلند ولی همه این بیگانگان بدسگال وقتی به پای قلعه استوار نوروز رسیدند سرتکریم فرود آوردند وآنرا با بی میلی گرامی داشته وباورکردند.

 

چنگیز وتیموروغزها واسکندر وتازیان با همه درندگی وتخریب گریشان نه تنها نتوانستند نوروز را درخاطره ما مخدوش ومعدوم نمایند بلکه پایداری ما ایرانیان بهانه شد تا این مهاجمان نیز درژرفنای نوروز غرق شدند.

 

واین چنین شد که ما به لطف این جشن هویت ملی علیرغم همه توطئه ها وسرکوبگری ها زنده ماندیم به همین دلیل است که باید با بزرگداشت این موسم بهروز آنرا درخاطره آیندگان زنده وتازه نگاه داریم.

 

نوروز را گرامی میداریم درحالی که میهن ما هم چنان دربند است ومردم ما دردشوارترین شرایط تاریخی خود با کوشش ومبارزه علیه مهاجمان می روند تا از این آخرین گذرگاه استبداد وخفقان وسرکوب نیز گذرنمایند

 

نوروز را گرامی می داریم درحالی که هزاران نفرازبهترین فرزندان این مردم دراسارتگاه های اوین ورجایی شهر و اشرف  دربند وزنجیرند.

نوروز راگرامی می داریم درحالی که بیش از نیمی از مردم ما درزیرخط فقر زندگی می کنند.

نوروز را گرامی می داریم درحالی که صدها هزارکودک کار بجای تحصیل درکوچه ها وخیابانهای شهربرای گریز ازمرگ به دستفروشی مشغولند..

نوروز را گرامی می داریم درحالیکه چند ملیون از مردم ما به خاطرفقرمادی وفرهنگی به اعتیاد پناه برده اند.

نوروزرا گرامی می داریم درحالیکه زنان این نیمه بزرگ جامعه ما ازتبعیض ونابرابری ها رنج می برند.

 

هنگامه همیشه پایدارنوروزباستانی و هنگامه بهار وفرارسیدن سا ل نوین برهمه ایرانیان وپارسی زبانان در سراسر گیتی تهنیت با د.

 

نظرات 8 + ارسال نظر
شادی 26 - اسفند‌ماه - 1386 ساعت 10:42 ب.ظ

سهیک مهربون سلام

امیدوارم خوب باشی

نوروزوبهاروسال نو رشمامبارک باد

همیشه بیادت هستم

حورا(نگار) 26 - اسفند‌ماه - 1386 ساعت 11:44 ب.ظ http://www.baro-bach.blogfa.com

سلام دایی جان من حورا هستم من کلاس زبان میروم به وبلاگ من سری بزنید خوشحال می شوم من نازی هستم البته در وبلاگ راستی عید را به گلی جوون هم تبریک بگو . دوستت دارم عیدت مبارک دوست من سهیک جان bye bye

حورا(نگار) 26 - اسفند‌ماه - 1386 ساعت 11:44 ب.ظ http://www.baro-bach.blogfa.com

سلام دایی جان من حورا هستم من کلاس زبان میروم به وبلاگ من سری بزنید خوشحال می شوم من نازی هستم البته در وبلاگ راستی عید را به گلی جوون هم تبریک بگو . دوستت دارم عیدت مبارک دوست من سهیک جان bye bye

انجمن علمی 27 - اسفند‌ماه - 1386 ساعت 12:12 ق.ظ http://sfblog.ir

انجمن علمی-دانشجویی برنامه ریزی اجتماعی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار می کند:
نخستین جشنواره علمی دانشجویی وبلاگ نویسی با موضوع اندیشه به مسائل اجتماعی ایران
برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به سایت جشنواره مراجعه کنید.

نازی 27 - اسفند‌ماه - 1386 ساعت 10:11 ب.ظ

سلام من حورا هستم ولی در وب به من میگن نازی خدا حافظ دایی..

نرگس 29 - اسفند‌ماه - 1386 ساعت 01:37 ب.ظ

سلام

نوروزبرشما مبارک باد

ترانه 29 - اسفند‌ماه - 1386 ساعت 03:09 ب.ظ http://Www.farnoeh.ir.

گلدونه 1 - فروردین‌ماه - 1387 ساعت 01:27 ق.ظ http://goldoneh.blogsky.com/

مهربون پسر دنیا ...
نمیدونی حه آرزویی هایی دارم .....میخوام دنیا یه رنگ بشه !!! خسته شدم از از این رنگهای مصنوعی ...آروم بشیم ، آزاد بشیم ......
دوست خوبم ....مثله اسمت ، شفاف بشیم ....
مهربونم .
سال نوی خوبی رو شروع کنی .
گلدونه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد