آخرین ترانه ی باران

هیچ کس تردامن نیست ـ دیگران می پوشند ومابرآفتاب نهاده ایم ـ شمس تبریزی

آخرین ترانه ی باران

هیچ کس تردامن نیست ـ دیگران می پوشند ومابرآفتاب نهاده ایم ـ شمس تبریزی

درمیان پائیز....... این موسم دلریز........... سهیک

شب از شب رنگ می گیرد//// من ازچشما ن مست تو/// نما آهنگ دلبندی// نگاهم کن که دلتنگم..... سهیک

...............

شاعراززما ن می گذرد

ازآئینه می گذرد

مرگ ازشاعردوری می کند............. اکتاویو پاز

 

بیاد همه آنهایی که درسلول های تنگ ودرزیر شکنجه وشلاق هم چنان آزادی رافریا د می زنند...

چشمانم را ببند

من دنیا رامانند تو سیاه نمی بینم

دستانم را ببند

این دستها ی خویش الودم را

که می خواهد مهررا در میان ناامیدان تقسیم کند

باشلاق جهالت برمن ببار

نمی شکنم.......... بارورتر می گردم

آب را........ نان را........ روشنی وهوا را.......... ازمن دریغ کن

چه باک نخواهم مرد که

رگ آن کودک خیابانی درمن جاریست

که تنها ازبوونگاه به نان سیرمیشود

من سرشارازعطرآن زن اسیرم

که بغضش را تلنبارکرده است

برمن بکوب شلاق جهل وجنون را

دفترها ورق می خورند

من می مانم....... شعروسرود رابر بلندای شهر آواز خواهم کرد

وتو درپیله ناباوری وفراموشی جان خواهی داد

 

 

جنگ افروزی...... نه...... توقف غنی سازی..... آری.......... زیستنی با صلح ودوستی ومدارا درکنارجهان متمدن......

 

جستاریکم.... موجود بی شکلی بنام انسا ن

 

 تقدیم به دکتر زهرا بنی یعقوب که  یادش همیشه باماست.

آ

آی دیرنامیده انسان

درگل ولایی چنین تیره

بدنبال کدامین در ویاقوتی

که ازخونبارچشمانت

برق هزاران جنجرآغشته می بارد

 

آی بیهوده انسان

که طبیعتی چنین شگفت وزیبا را

به حرص وطمع بی پایان آذین بسته ای

انتهای دالان شکم باره گی ات کجاست؟

تا نگران ترازموش... این همه آذوقه درانبارت تلنبار می کنی!

 

آی نابخشودنی انسان

گاهی درلباس پلیدی ودنائت

آن چنان پست وشرزه و دون می گردی

که حیوانات بی شاخ بادیدن تو شاخ برسرمی شوند....

 

*= مقصود ازتعریف این نوع انسان همانهایی هستند که بابی شکلی خود ازجایگاه اشرف مخلوقات به  احمق مخلوقات سقوط کرده اند.........

 

جستار دوم................. مقوله براندازی............... ازنگاهی نزدیک تر

 

 

 

اقسام براندازای>>>> براندازی نرم- براندازی سخت – براندازی مدنی- براندازی لطیف- برندازی خشن- براندازی آرام- براندازی سریع- براندازی گفتاری- براندازی رفتاری- براندازی فرهنگی- براندازی خندان- براندازی پرخاشجویانه- براندازی اینترنتی- براندازی انتشاراتی- براندازی موسیقیایی - براندازی هنری- براندازی رنگی ( شامل همه رنگها)- براندازی صوتی- تصویری- براندازی آرایشی- براندازی غربی- براندازی شعاری – براندازی پارچه ای (مخمل- چلوار- چیت وو)

 

براندازان چه کسانی هستند؟>>>> لیبرالها- لائیست ها- پلورالیستها- مارکسیستها- سوسیالیست ها- ملحدین- کافرین- شیطان پرستها- موش پرستها- گروه های موزیک راک – متال – رپ – وبلاگ نویسان- بدحجابها- روزنامه نگاران- نویسندگان- شاعران- منتقدان- طرفداران حقوق بشر- دموکراتها- طرفداران جامعه مدنی- طرفداران قانونمندی- فعالان ان جی اوها- مسیحی ها- یهودی ها- مسلمانان اهل سنت- بهائیان- دراویش- اهل تصوف- عارفان- طرفداران رفع تبعیض زنان- حقوقدانان ووکلای غیردولتی- انجمن حمایت ازحیوانات-  دانشجویان معترض- طرفداران مبارزه باآلودی محیط زیست- طرفداران سندیکا های شغلی- مسئولین اینترنت- صاحبان کافه کتاب ها- ناشران کتاب- انجمن حمایت از نویسندگان- کانون دفاع ازحقوق بشر- کانون نویسندگان- کارگران معترض- مردم درمانده وناراضی – زیرخط فقرها

کسانی که درنمازجمعه شرکت نمی کنند-وکسانی که درراه پیمایی های دولتی شرکت نمی کنند وووو.

 

 

 

 

پابلو نرودا.........

 بخند برشب

برروز    برماه   بخند برپیچاپیج

به این خیابانهای جزیره

به این پسرک کم رو که دوستت دارد

وآنگاه که چشم می گشایم ومی بندم

آنگاه که پاهایم می روند وباز می گردند

نان را   هوارا   روشنی را  بهاررا

ازمن بگیر اما  خنده ات راهرگز......

تا چشم ازدنیا ببندم..........

 

 

 

ویادوپیامی از رند شیراز.........

 

ماقصه سکندرودارا نخوانده ایم                 ازمابه جزحکایت مهرووفا مپرس

ازدلق پوش صومعه نقدطلب مجوی              یعنی زمفلسا ن صفت کیمیا مپرس

حافظ! رسید موسم گل معرفت مگوی              دریاب نقدوقت زچون وچرا مپرس

 

 

 

نظرات 12 + ارسال نظر
شادی 1 - آذر‌ماه - 1386 ساعت 01:18 ق.ظ

سلام استاد نازنین

خوبید؟؟

وشما همه رادریاد خوددارید وچه زیبا

همیشه ازشما آموخته ومیاموزم

لطفا بامن تماس بگیرید.......... سخت دلم تنگ است

بیادتان هستم همیشه
دوستتون دارم

سروی 3 - آذر‌ماه - 1386 ساعت 09:49 ق.ظ http://talkhon659.blogfa.com/

سلام...
امیدوارم حاتان خوب باشد و روزگار خوبی داشته باشید...
به امید دیدار......سروی.

علیرضا آبروشن 3 - آذر‌ماه - 1386 ساعت 01:15 ب.ظ http://www.ghazaleghasedak.blogfa.com

ما بودیم و استاد و ایرج و ...
بگو از کجا می آیم
چیزی مثل پنجره میخواهد دلم
گمش کرده ام که هرگز پیدایش نمیکردی تو هم کمی مثل من شاید عاشقی




در سوگ قیصر سروده ایم:..

بهنود دانش 3 - آذر‌ماه - 1386 ساعت 11:31 ب.ظ http://tabar.blogfa.com

با سلام!
دوست عزیز مطالب و وبلاگ با روحی دارید.
از اینکه وبلاگی هم اسم وبلاگ خودم پیدا کردم خیلی خوشحالم.
راستی من شما رو با همین عنوان تبر لینک کردم اگر مایل بودید بنده رو هم لینک کنید
با تشکر - دانا سیستم

رهــــاتر از رهـــــا 4 - آذر‌ماه - 1386 ساعت 06:00 ق.ظ http://lobster.blogfa.com

با درودی فراوان حضور دوست نازنینم
امیدوارم که حالتون خوب خوب باشه.
دوست دارم نظرات شما رو راجع به نوشته هام بدونم.
خیلی وقته بهم سری نمی زنید دوست عزیز. بروزم و منتظر حضور سبزتون..............رهــــا

بنفشه 6 - آذر‌ماه - 1386 ساعت 09:23 ب.ظ http://من شب و خورشید

امید و آرزو...در دنیایی که تاریکی اش بیشتر از روشنای اش است چشم انداز ی سراب گونه دارد.............

ترانه 9 - آذر‌ماه - 1386 ساعت 05:52 ب.ظ http://taraneh-garibe.blogfa.com

سلام عزیزم
من با یک خبر داغ آپ کردم

شازده خانوم 10 - آذر‌ماه - 1386 ساعت 12:07 ب.ظ http://shadzekhanoom.blogsky.com

سلام.
حال و احوال شما استاد.؟
این قسمت بر اندازی خیلی به مذاق ملوکانه مان خوش آمد
ما را به یاد آقای الهام انداختید که به تازی براندازی نرم یاد گرفتند و هی تکرار میکنند و هی تکرار.

محبوبه 11 - آذر‌ماه - 1386 ساعت 10:49 ب.ظ http://tapeshesaniyeha.blogfa.com/

سهیک جان واقعا از خوندن نوشتت لذت بردم... ای کاش همه معنی ازادی رو بفهمن

بانوی باران 13 - آذر‌ماه - 1386 ساعت 11:31 ب.ظ http://ronak5s.persianblog.ir

آخرین ترانه ی باران سلام... سهیک عزیز نمیدانی چقدر خوشحال شدم وقتی دیدم به خونه ی بارونی سر زدی... دیدی که تغییراتی تو قالب وبلاگ به وجود اومده، خونه ام بارونی تر شده ... درست مثل خودم...این روزها قدر بارونو بیشتر میدونم...چون دوستانی مثل شما دارم که دوستدار بارانند... دوستدار آزادی....دوستدار عشق... دوستدار شکافتن پیله های اسارت...اسارت در بند زمان...
همیشه سر بلند و رها باشید...

سیاوش کاویان 14 - آذر‌ماه - 1386 ساعت 01:18 ق.ظ http://mby.blogfa.com

تمام نوشته هایتان را خواندم. دلنشین وحاوی نکات بر جسته ا
بود. موفق باشید

مروارید عرفان 14 - آذر‌ماه - 1386 ساعت 05:54 ب.ظ http://sevda1000.persianblog.ir

سلام دوست عزیز /
نام زیبای وبلاگت مرا به اینجا کشاند . می نویسم تا آغازی باشد برای آشنائی .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد