آخرین ترانه ی باران

هیچ کس تردامن نیست ـ دیگران می پوشند ومابرآفتاب نهاده ایم ـ شمس تبریزی

آخرین ترانه ی باران

هیچ کس تردامن نیست ـ دیگران می پوشند ومابرآفتاب نهاده ایم ـ شمس تبریزی

نخستین نوشتار درابتدای دومین سال...........................سهیک

نه............مرگ است این که درخلعت قد یسان

برشط باورمردم......پاروکشیده است

آوازهای سیزچکاوک نیست

این زوزه پوزه تازیهاست

کزفصل کتاب سوزان

وزسرزمین چپاول وتاراج می آیند......

خلیفه! خلیفه!.....چشم وچراغ توروشن

اسلا ف لاف تو اینک درردایی ازخرقه وتزویر

بامشتی ازاستدلال های...........لال!!....................(میرفطرس ۱۹۷۹)

 

واین هنگام سالی سپری شد و برگی ازدفترآخرین ترانه ی باران ورق خورد.

سهیک نوآموزدراین یکسال ازدوستانش بسیارآموخت وبردانش اندک خود افزود.

باعقل وفهم ودانش دادسخن توان داد..........چون جمع شدمعانی گوی بیان توان زد

              قدخمیده ما سهلت نماید اما......برقلب دشمنان تیرازاین کمان توان زد.

 

دنیای شگفتی است....ازپشت قابی وکلیدی و اشاره انگشتی می توان خودرامنتشر ومعنی کرد

می توان خودرانوشت بمانند یک داستان بلند..........دنیای مجازی  دنیای بی مرزواژه هاست.

دراین دنیای سیم ها واشاره ها ودکمه ها

می توان دوستان وفادارپیداکردودرس  های ماندگارآموخت.

می توان عاشق شد وعشق ورزید.....می توان دوستت دارم ها را بی بهانه هد یه نمود

می توان با دریادلی زمزمه های شکوه آمیزرافریادکرد.

 

می توان خودرا بی پیرایه و نقاب....صاف وشفاف...مانندزلالی آیینه وآب خودرا منعکس کرد

....ولی افسوس و اندوه و دریغا که لال وشان وخشونت سالاران این ورق های کوچک دلتنگ را نیزتاب تحمل نمی آورند...میگیرند و می بندند و مسدودمی کنند...

 

اما جه تلاش بی سرانجامی....

کسانی که امروزه چشمان خودرا برپایه واقعیت های انتقال پرشتاب دانش وآگاهی می بندند!

می خواهند با باوره ها ونگاره های قرنهای ماقبل خردپیشگی! بردنیای نواندیشی وزایش فکری امروز حکم  رانده وبرانسانهای رها شده ازخواب قرون دستوردهند که>> چه بخورید و چه بپوشید وچه بخوانید وچگونه فکرکنید!!

 

واین چنین است حال ما وروزگارما......همه دل تنگ و ناشاد.....همه درپیچ وخم های دشوارزندگی گرفتار

ولی فراموش نکنیم که ماراافسرده وخموش وبی تلاش و درخودفرورفته وناامید می خواهند

پس بیشترخودراباورکنیم وبا تراوش های سرشارازاحساس وشوق وشوربرسیاهی شب نوری بیافکنیم حتی به کم سوئی نوریک شمع......!

 

....که جوانان پرشکایت امروزسازتدگان روشن فرداها هستند.

فرداهای آزادی ورهایی....فرداهای بی تردید تقسیم نان ومهلت وخنده وشادی ورفاه بین همگان.

هرچه تبرزدی به من......................زخم نشد جوانه شد...........هرچه تو خط زدی مرا..............محو نشد ترانه شد..

 بایاد وبه امیدرهایی همه اسیران راه آزادی اندیشه و بیان...

عبدالفتاح سلطانی-ناصرزرافشان-سیامک پورزند-منصوراصانلو-پیمان پیران-حشمت طبرزدی- احمدباطبی -منوچهرمحمدی-اکبرمحمدی- امیرحشمت ساران-ارژنگ داوودی- بهروزجاویدتهرانی -اسدشقاقی- یاسرمحمدی- حجت زمانی- مصطفی جوکار-ولی فیض مهدوی-مهردادلهراسبی-سعیدماسوری -فرزادحمیدی وده ها زندانی ناشناس واهل اندیشه ورزی دیگر......

.

 

 

 

 

 

 

نظرات 35 + ارسال نظر
نارنج 28 - دی‌ماه - 1384 ساعت 03:17 ب.ظ http://naranj.blogsky.com

میدونی الان که تو خوشحالی یه دختر عاشق داره به خاطر اینکه فردا قراره عشقشو تو سینه قبرستون بذارن پر پر میزنه؟راه دوری نرید همین پردیس خودمونو میگم

صبا 28 - دی‌ماه - 1384 ساعت 03:19 ب.ظ http://kouli.blogsky.com

اما.......
دنیای این دفتر....دنیای کلامی ژرف است و احساس...

بهرام 28 - دی‌ماه - 1384 ساعت 04:35 ب.ظ http://bavarha

بسیار زیبا دلنشین ودرست خیلی عالی توصیف کردید غیر از این نیست موفق باشی

بهرام 28 - دی‌ماه - 1384 ساعت 04:40 ب.ظ http://bavarha.blogsky.com

بسیار زیبا و عالی توصیف نمودید غیر از این نیست

هانا 28 - دی‌ماه - 1384 ساعت 08:30 ب.ظ http://www.sokooot.blogsky.com

هوای رفتن کردم.رفتن به درونم که زمانی خانه ی من بود..اما دیگر در را به رویم بسته اند.دیگر منم و من.
سلام مهربونم.ممنونم از لطفهای بی دریغت.هوس کردم وب و ببندم اما کلافم.نمیدونم چه کنم. و به چه بیندیشم.....و چه خواهم نوشت....
کمکم کن عزیز
شاد باشی

ملوسک 28 - دی‌ماه - 1384 ساعت 10:29 ب.ظ http://hermess.blogfa.com


این جهان است جهانی بس فانی
همه در گریزند و در پی نانی
جهانی که نابود شود هرآنی
نزدش ارزشی نیست پیری و جوانی
جهانی پراز کمبود زمانی
مردمی اندر آن با عشقی زبانی
جهانی از بی وفایی سگانی
که ندارند خبر از عالم کانی
جهانی پراز جنگ و پراز جانی
فریادی بی امان اما زندانی
جهانی غمگین ز پرواز یارانی
که جان دادند و رفتند چو شمع نورانی
جهانی که خواهیم به پایان رسد زمانی
قیامت بپا کند آن اختر نورانی
گفتم زین وصف خرد این جهانی
که نبندی دل به آن و پایبندش نمانی
هرگاه که این شعر می خوانی
بیادآر که تو انسانی و تا ابد نمانی

یحیی 29 - دی‌ماه - 1384 ساعت 02:47 ب.ظ http://roze-sahra.blogsky.com

سلام به سهیک نازنینم
خوبی عزیز؟
ببخش منو به خاطر تاخیری که داشتم
ممنونم از این که فراموشم نکردی و منو شرمنده محبتات میکنی
موفق باشی عزیز
فعلا

پرند* 29 - دی‌ماه - 1384 ساعت 02:49 ب.ظ

سهیک جان سلام

خوبی عزیز؟

تبریک که من راهم بپذیر ازاین دفتر آموزنده همیشه یادگرفته ام که انسان باشم وعاشق مانندشما

دوستتان دارم بسیار
خدانگه دار

رعنا 29 - دی‌ماه - 1384 ساعت 08:50 ب.ظ http://asireshab.blogspot.com

درود برتو دوست من....اتش می گیرم وقتی میبینم عزیزانی به دلیل بیان اندیشه هایشان در بند به سر می برند.نه عجب گر فرو رود نفسش .....عندلیبی غراب هم قفسش.....چه می شود با این جاهلان از منطق وشعور حرف زد؟؟؟؟به امید ازادی همه ایرانیان از بند استبداد

شازده خانوم 29 - دی‌ماه - 1384 ساعت 11:47 ب.ظ http://shazdekhanoom.blogsky.com

سلام نازنین سرور
مثل همیشه زیبا تاثیر گذار نوشتی.دلمون برات تنگ شده.

گیسو 30 - دی‌ماه - 1384 ساعت 01:55 ق.ظ http://www.raghseghalam.persianblog.com/

با سلام و احترام - سهیک گرامی مطالب شما همیشه خواندنی و دلنشینه - بسیار زیبا بود مثل همیشه - موفق باشید /

حاجیه 30 - دی‌ماه - 1384 ساعت 09:07 ق.ظ http://hajieh.blogsky.com

سلم
حالتون خوبه ؟ باز هم مثل همیشه مطالبتان بسیار زیبا و عمیق بود و به تفکری عمیق هم نیاز داشت ............ مطلب های قبلیتان را هم خواندم خیلی خوب بودند................
از لطف شما هم بسیار ممنونم ................
راستی هنوز که بهمن ماه شروع نشده هنوز فردا تولد یک سالگی وبلاگتونه ......................
و اگر هم به نظر شما چند روز پیش تولد یک سالگی وبلاگتون بوده ............... با اجازتون الان تبریک خودمو می گم و امیدوارم سالیان سال نوشتن در این وبلاگ رو ادامه بدید و ما هم از شما بیاموزیم ................
موفق باشید و پایدار

web-A-ward _ وب - آ - ورد 30 - دی‌ماه - 1384 ساعت 03:46 ب.ظ http://web-award.blogspot.com/

سلام و ............ نبریک.............. و........ درود فراوان

آزیتا 30 - دی‌ماه - 1384 ساعت 11:57 ب.ظ http://azi.blogsky.com

سلام سهیک جان
نبودم و گرنه زودتر اومده بودم برای تبریک
منم به روزم خوشحال میشم چون همیشه نظر زیبات را ببینم

مسیح 1 - بهمن‌ماه - 1384 ساعت 12:24 ق.ظ http://aaddee.blogsky.com


سلام سهیک عزیزم

یه بار گفتم که تو بزرگتر ِ مسیح هستی
معمولا این جور حرفا تو فرهنگ ما تعارف محسوب می شه
ولی مسیح سعی می کنه حرفیو که بهش اعتقاد (‌ هر چند موقت ) نداره بیان نکنه
:)

دوست من
مسیح اگه طولانی می نویسه و اگه از پاسخ تفصیلی شاد می شه به خاطر بهره ی هوشی پایین خودشه
خب
در مختصر نویسی هزاران حسن وجود داره و
حداقل یه عیب
و اون عیب اینه که امثال مسیح نمی تونن منظور واقعی نویسنده رو درک کنن

ممنونم از بابت این زحمت ارزشمندی که کشیدی

در ضمن
منظورم از این که کسی از گفتگو با امثال سهیک ضرر نمی کنه
اصلا جسارت یا اهانت نبود
و خطابم به
دوستانی نبود که با تو بزرگوار در تماسن
مطمئنا هستن کسانی که از تماس با من یا تو یا « کسان دیگه ای » ابا می کنن
اینو مطمئنم

:)

بازم ازت تشکر می کنم

و همچنان چشم به راه راهنماییهای بزرگوارانه و دلسوزانه ی تو هستم

سربلند بمونی و ایرونی


مسیح 1 - بهمن‌ماه - 1384 ساعت 12:26 ق.ظ http://aaddee.blogsky.com

بازم سلام

:)

هیچ زندانی نمی تونه فکر و اندیشه رو محصور کنه

...

سربلند بمونی و ایرونی


عسل 1 - بهمن‌ماه - 1384 ساعت 08:20 ق.ظ http://ssevenn.blogsky.com

سلام بر آخرین ترانه باران ...
زیبا و عمیق و تاثیر گذار نوشتی ...
موفق و شاد باشی ...
منم به روزم ... و باز هم ...

هانا 1 - بهمن‌ماه - 1384 ساعت 01:04 ب.ظ http://www.sokooot.blogsky.com

در انتظار است عمری این رفته از یاد...که ببوید گلی را و بنوازد ماهی را.....
امیدم هست.اما داره این گوشه کنار با من کمی بازی میکنه...!
ممنونم مهربانم.

بنفشه 1 - بهمن‌ماه - 1384 ساعت 11:12 ب.ظ http://banafsheh192.blogfa.com/

من اینجا بس دلم تنگ است
و هر سازی که میبینم بد اهنگ است.
سهیک عزیز وقتی میام و میخونم دوست دارم برای تک تک جملاتی که میخونم و میفهمم یک کامنت بنویسم .
دنیای مجازی و معجزاتش /عشقهاش پیچیدگی ادماش و ناب بودن دوستی هاش همراه با دوری ها و تلخی ها یش.

*پرنسس* 2 - بهمن‌ماه - 1384 ساعت 01:33 ق.ظ http://yasesefid.blogsky.com

همیشه یاد کردن از اونایی که بوی عشق میدن کار سختیه

شاید یه دل پاک بخواد و یه ذهن باز
که تو هر دوتاش رو با هم داری


دلم براتون تنگ شده بود
دیگه روزمرگیهام اونقدر زیاد شده که کتر تو جاده سرزمینها قدم برمیدارم
اما بدون فراموشت نکردم و نمیکنم دوست من


موفق
شاد و سربلند باشی
« لحظه ها شاید معنای حقیقی زندگی باشند »

و گاهی گذر از یک لحظه .. گذر از یک زندگی است .. فراموش مکن

عمو هندونه 2 - بهمن‌ماه - 1384 ساعت 03:41 ب.ظ http://hendoone.blogsky.com

سهیک جان تبریک ...
(دعا های وبلاگی بکنیم براتون) ایشالا کامت هات هزار تا بیشتر بشه
بیایی اینجا و بنویسی ؛ و این هنگام صد سالی سژری شد و ورق صدم این وبلاگ هم ورق خورد
(و یک دعای غیر وبلاگی و شاید یک آرزو) خیلی زود برسه اون روزی که رنگ بک گراندت روشن بشه و دیگه لازم نباشه این جا آرزوی ازادی کسی رو بکنی و بکنیم و یا امید رهایی عزیازانی رو داشته باشم ... اون روز همه ما ازادیم و خوشحال ...
امیدواریم زود اگر بخوایم !
زت زیاد

دeمaح 2 - بهمن‌ماه - 1384 ساعت 11:22 ب.ظ http://Boyz.Blogfa.Com

خدایا! می خواهم کمی با تو صحبت کنم تا احساس جوانی کنم؛ هرچند جوانم، بی آن که تصویری از جوانی داشته باشم. آخر بعضی ها در کمین من می نشینند تا
شکارم کنند. آنگاه گروهی هم هستند که می گویند تو جوانی و نابخرد. خسته شدم از این کلمات دور از ذهن و انتظار. ای دوست! از تو می پرسم جز دعا چه کاری از من ساخته است؟ آنهایی که از من بسیار دورند، در حالی که فکر می کنند خیلی به من نزدیک اند، اصلا نمی دانند من چه می گویم، چه می خواهم و چه می دانم. پس همین بس که به همه بگویم من آن چیزی که می فهمم و حس می کنم،هستم. خدایا! هر جا که می روم و هر کاری که می کنم می گویند که تو الان جوانی، این چنین می کنی، پس در نوجوانی چه می کردی؟ یا این که یادم نمی رود، همین چند وقت پیش که نوجوان بودم تا حرکتی از من سر می زد، هی به من نهیب می زدند، الان که این جوری هستی وای به حال این که جوان شوی. ای عزیز، نمی دانم چه کنم که هم به خواسته ها و آرمان هایم برسم، هم بزرگترهایم از من راضی شوند، هم جوانی ام را حفظ کنم و هم از همه مهمتر تو را داشته باشم؛ اما مگر می گذارند؟! افسوس که هر کس از دوران ما تعبیری دارد که به همه چیز می ماند جز نوجوانی و جوانی. خدایا! آنهایی که می گویند در جوانی چنان بودند و چنین شدند، پس آن خطاها و گناهانشان را کی و کجا انجام می داده اند؟ می دانم، اگر چه در جوانی، جوانی کردن بد است، اما در جوانی پیر شدن و یا احساس پیری کردن بدتر. جوان مثل رنگین کمان است که گاهی یک رنگش را می بینند، در حالی که ما چون قوس و قزح هفت رنگ، تجسم هفت اقلیم و هفت سپهر هستی هستیم، در هفت شبانه روز خداوندی و همانیم که سالخوردگان می گویند کاش جوان بودیم.
صاحب من! برای این جوانی تو را شکر.

۴-باد 3 - بهمن‌ماه - 1384 ساعت 01:41 ق.ظ

حاجیه 3 - بهمن‌ماه - 1384 ساعت 06:26 ق.ظ http://hajieh.blogsky.com

سلام
خوب هستید ؟ کجایید ؟ کم کم دارم نگرانتون می شم هر جا گشتم رد پایی از تون تو این دو سه روز پیدا نکردم .......
به حال ما هم باشید که در نبود شما اضطراب و ترس و نگرانی جانمان را فرا می گیرد ......
موفق باشید و پایدار.

بهنام 3 - بهمن‌ماه - 1384 ساعت 08:31 ق.ظ http://baran3.blogsky.com

سلام.سلام.سلام
وبلاگ زیبا و خوبی داری.خدا قوت .دوست داری با من تبادل لینک کنی؟من که حاضرم اگه تو موافقی خبرم کن.منتظرتم.در پناه حق.

صبا 3 - بهمن‌ماه - 1384 ساعت 02:05 ب.ظ

این دفتر که دیر به دیر ورق می خورد دلم به شور می افتد.....

یوکابد 3 - بهمن‌ماه - 1384 ساعت 06:27 ب.ظ http://youkabed.blogsky.com

سلام
آری ......هرچه تبرزدی به من......................زخم نشد جوانه شد...........هرچه تو خط زدی مرا..............محو نشد ترانه شد..


شباهنگ 3 - بهمن‌ماه - 1384 ساعت 06:40 ب.ظ

سلام

اتفاقا من هم همین احساس در طی این یکسال دستم اومد اینکه چه راحت میشه با یک کیبرد و سیم آهنی یه قلبی رو سرشار از شادی کرد و قلبی رو با همین ابزار... بگذریم . به خوبیاش فکر کنیم بهتره.
و اما در جواب پستتون باید بگم که هر یلدایی صبح سپیدی داره پس یلدای استبداد و سکوت و خموشی هم فجری به زیبایی در هم شکستنش داره.

پاینده باشی و سرفراز

hunter 3 - بهمن‌ماه - 1384 ساعت 07:33 ب.ظ http://www.hunterwizard.persianblog.com

salam mesi ziba bod age tonesti ye sari ham be man bezan ghorbanat bye

همزاد 4 - بهمن‌ماه - 1384 ساعت 12:01 ق.ظ

باشد
جواب سوالم؛گفتارم را ندهید

باشد به بادی که مرا میبرد

بدروووووووووووووووووود
با دیوانگی


دیوانیی از بستر گریخته

پرند* 4 - بهمن‌ماه - 1384 ساعت 12:20 ق.ظ

سهیک نازنین سلام

خوبی مهربانترین؟
ازراهنمایی های شما ممنونم
منهم آرزومی کنم که همه زندانیان اهل اندیشه رها شوند

درضمن من می خواهم بروم بلوگزپوت و حتما ازراهنمایی
وتشویق ودرسهای شما بهره میگیرم

سلامت باشی

roya 4 - بهمن‌ماه - 1384 ساعت 07:28 ق.ظ http://www.atrebaharnaranj.persianblog.com/

سهیک نازنینم ... قابل این همه تعریف نیستم ... ممنون از پیام زیبا و دل گرم کنندت ... شما هم از امروز جزو لیست دوستان من قرار گرفتید ... خوشحالم که همسایه شدیم ... همیشه موفقو سلامت باشید ... در پناه حق

نازی 28 - اسفند‌ماه - 1386 ساعت 10:10 ب.ظ

سلام دایی جون خوبی؟ خوشهالم که من را شناختی من تازه وارد این محیط شدم واین محیط ونوشته های شما را دوست دارم وبرایم جالب است....مرسی از بظر زیبایت عزیزم .... دوستت دارم دوست من...بای

نازی 29 - اسفند‌ماه - 1386 ساعت 12:01 ق.ظ

ای نگارشگر تصاویر زندگی بر برگ برگ دفتر عشق دوستت دارم ای آخرین ترانه ی باران من ... بهار من...

نازی 29 - اسفند‌ماه - 1386 ساعت 12:03 ق.ظ

سال خوبی داشته باشید..به گلی جوون سلام برسانید ..سری هم به ما بزنید...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد